MROCZNI

STREFA MROCZNYCH

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Gry

#1 2007-06-01 20:45:38

BaronMefisto7

Kandydat http://pun.pl/rangi/BarRanks/Red/rank1.gif

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2007-05-19
Posty: 34
Punktów :   

Mam tu Mały poradnik do ogame

Grawitony

Aby zbadać grawitony potrzebujesz:

    *  12 level labolatorium
    *  Grawitony ( 300k energii)

O ile labolatorium nie jest dużym problemem, 300k energii nie jest łatwo zdobyć. Postaram się wyjaśnić jak zrobić to najłatwiej.

Jak uzyskać energię?
300.000 energii? Toż to przecież niemożliwe! Otóż możliwe, ale tylko dzięki satelitom słonecznym. I już tutaj pojawiają się dwa główne nurty robienia grawitonów:
Zrobić je na planecie nr 1 - bo jest tam największa temperatura i wystarczy 6000 satelit

Zrobić je na większej planecie ale zimniejszej - pozycja 4 - trochę więcej satelit

Można jeszcze oczywiście inaczej to zrobić - nawet na 15 pozycji - kwestia upodobań i wyliczenia kosztów

Koszty

Tak naprawdę wszystko zależy od tego jak grasz. Prześledzę teraz koszty jakie musisz ponieść żeby zbudować potrzebne instalacje do przeprowadzenia badania.

12 lvl laboratorium - żeby dojść do tego poziomu musisz wydać razem(!) 819k metalu 1.638k kryształu oraz 819k deuteru

Dalej na pewno będą potrzebne fabryki robotów (bo bez nanitów się nie obędzie), czyli:
10 lvl robotów kosztuje ogółem: 409k metalu, 122k kryształu oraz 204k deuteru

3 lvl nanitów: 7.000k metalu, 3.500k kryształu oraz 700k deuteru

4 lvl nanitów: 15.000k metalu 7.500k kryształu oraz 1.500k deuteru
(czemu podałem dwie wartości dla nanitów okaże się później)

Oraz stocznia orbitalna (przyjąłem w obliczeniach) 10 lvl 409k metalu, 204k kryształu oraz 102k deuteru


Uwaga! koszt surowców jest sumą kosztów jakie należy ponieść żeby dojść do danego poziomu (czyli 1 lvl + 2 lvl + 3 lvl ...)
Razem wychodzi przy 3 lvl nanitów: 8.637k metalu, 5.465k kryształu oraz 1.825k deuteru.
Oraz przy 4 lvl nanitów: 16.437k metalu, 9.465k kryształu oraz 2.625k deuteru
Z czego wychodzi że te instalacje dają Tobie 15k punktów (z 3 lvl nanitów) oraz 28k punktów (przy 4 lvl nanitów)

Teraz, przy 3 lvl nanitów satelity będą się budować (zakładając że na planecie nie ma innych źródeł energii):
1. (czyli z maksymalną temperaturą) 2dni 6 godzin 32 minuty 43 sekundy
2. (czyli z temperaturą np. 69 stopni) 3 dni 1 godzinę 43 minuty 5 sekund

Przy 4 lvl nanitów proces będzie trwał:
1. 1 dzień 3 godziny 16 minut 21 sekund
2. 1 dzień 12 godzin 51 minut 32 sekundy


Koszty satelit:
1. Będzie to 6000 satelit (które kosztować będą 12.000.000 kryształu oraz 3.000.000 deuteru
2. Będzie to 8.109 satelit, które kosztować będą (w przybliżeniu) 16.218.000 kryształu oraz 4.055.000 deuteru


    * Podsumowanie



   1. Koszty wszystkiego na 1 planecie z 3 lvl nanitów wyniosą 8.228.200 metalu, 17.260.960 kryształu oraz 4.723.600 deuteru
   2. Koszty na 1 planecie z 4 lvl nanitów wyniosą 16.228.200 metalu, 21.260.960 kryształu oraz 5.523.600 deuteru
   3. Koszty na 4 planecie z 3 lvl nanitów wyniosą 8.228.200 metalu, 21.478.960 kryształu oraz 5.778.600 deuteru
   4. Koszty na 4 planecie z 4 lvl nanitów wyniosą 16.228.200 metalu, 25.478.960 kryształu oraz 6.578.600 deuteru


Jak widać rozstrzał między najcieplejszą planetą z 3 lvl nanitów a zimniejszą z 4 lvl wynosi 8 mln metalu, 8 mln kryształu oraz 2 mln deuteru

Wyjaśnienie. Dlaczego podawałem dla 3 lvl oraz 4 lvl nanitów - wiadomo chodzi o czas, ktoś może uważać że 3 wystarczy a ktoś chce robić z 4 poziomu. Z wyliczeń wychodzi jasno i czytelnie ile czasu zajmie budowa satelit i teraz kwestia odpowiedzenia sobie na pytanie czy można zaryzykować 2-3 dni czy lepiej nie. Zwłaszcza że w kosztach widać ile należy dopłacić.


    * WNIOSKI


Wg. Mnie wnioski nasuwają się same, liczby jasno pokazują że różnica w kosztach tak naprawdę nie jest tak duża. Lepiej jest więc zainwestować w satelity na 4 pozycji z temperaturą 69 stopni z dodatkowych jeszcze powodów, które podam teraz.

   1. planetę tę można wykorzystać w późniejszej fazie gry, można tam spokojnie rozwijać kopalnie ze względu na większą liczbę pól
   2. małym ale zawsze plusem jest to że można tam mieć Elektrownie (słoneczne i fuzyjne) które dają też trochę energii
   3. małą planetę należałoby zniszczyć po zrobieniu grawitonów bo tak naprawdę do niczego więcej się nie przyda  a szkoda tych kilku punktów i czasu zmarnowanego



Proszę jeszcze pamiętać o tym że możemy zebrać złom ze zniszczonych satelit (czego nie uwzględniłem w liczbach ale samemu łatwo można to obliczyć - 30% z kryształu) i może się pojawić księżyc - na planecie do kasacji byłby to smutny dzień dla nas bo nie wiadomo co w takim wypadku zrobić.


Mój wniosek jest taki - nanity na 4 lvl i 4 planeta od słońca - jasno pokazują to liczby.


http://www.buterux.info/tmp/admin.jpg

Offline

 

#2 2007-06-01 20:50:49

BaronMefisto7

Kandydat http://pun.pl/rangi/BarRanks/Red/rank1.gif

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2007-05-19
Posty: 34
Punktów :   

Re: Mam tu Mały poradnik do ogame

Bunkier na moonie

Zacznijmy od tego, po co mia3by bya taki bunkier. Wiele osób ceni sobie bardziej komfort grania na ogame, ni? punkty. Buduje sie taki bunkier, by w razie handlu ludzie mogli na któr?kolwiek godzine wysy3?a Tobie surowce, by w razie gdyby jakie? niedobitki wraca3y o pó1nej porze - nie trzeba by3o czekaa, by nie farmiono Twojego bunkra. Ma on naprawde wiele zastosowan.

Szczególnie cenny jest w3a?nie bunkier na moonie. Nie tylko mo?na robia z niego FSy, których nie widaa, to na dodatek w razie wcze?niejszego powrotu floty, nie trzeba gor?czkowo leciea do komputera. Flota wraca, a Ty mo?esz sobie troche d3u?ej pospaa. Wiesz ?e tak szybko przeciwnik nie zorganizuje 3?czonego ataku na Ciebie. W przypadku bunkrów na planecie, wszystko widaa na falandze. Widaa kiedy startujesz, w jakich porach dnia jeste? aktywny, kiedy atakujesz. W przypadku moon, nikt nie poleci w ciemno, bo mo?e tylko naci?a sie na bunkier i du?o na tym stracia. Jest to doskona3y straszak.

Kwestia rozwalenia bunkra - wiele osób ma fa3szywe mniemanie o tym. U?ywaj?c konwencjonalnych metod, mo?na praktycznie rozwalia ka?dy bunkier. Straty by3y by ogromne, i dlatego te? NIKT tego w praktyce nie robi. Po zbudowaniu dobrego bunkra, nikt tak sobie Ci po nim nie lata. Na wbicie sie w niego, staa tylko najlepszych, a oni szczególnie dbaj? o swoje punkty. L?czony atak GSami - bzdura komplenta. W przypadku bunkra na moonie nikt nie odwa?y sie na takie co?!!. Nikt nie poleci na Twój bunkier d3u?ej ni? 3 - 4 h bo ty mo?esz w ka?dej chwili zorganizowaa sobie 3?czon? obrone. Lot normalnej floty, która ma Ci pomóc, nawet z galaktyki obok trwa oko3o 3h. Oznacza to, ?e nikt nie odwa?y sie tak poprostu lataa Ci po bunkrze. I tutaj mamy kolejny plus dla bunkru na moonie - przeciwnik nie wie co robisz, nie wie czy kto? nie przylecia3 Ci pomóc i nie poleleci tak sobie na Ciebie.

Niszczenie moona - Nawet jak kto? bedzie próbowa3 nas zaskoczya, i szybko przyleci do nas by tylko rozwalia moon, to i tak mu sie to nie uda. Je?eli u nas bedzie pusto na planecie (brak floty) to przed niszczeniem nast?pi normalna walka GSy vs bunkier. Maj?c nawet 30GSów, nie jeste?my w stanie tak od sobie rozwalia w 6 turach ca3ej obrony. Walka bedzie nie roztrzygnieta, a obrona sie poprostu odbuduje!. Przeciwnik za to nie mo?e sobie pozwolia na wieczne takie latanie w nocy po Twoim bunkrze, bo wystarczy ?e po kryjomu raz zorganizujesz obrone i jeste? du?o na plusie...a on ma ogromne straty.

Warto wzi??c jeszcze pod uwage cene takiego przedsiewziecia. Przeciwnik musi wys3aa wiecej GSów by przebia sie przez bunkier i w ostateczno?ci rozwalia moona, lecz ma a? 50% (przy moonach wiekszych ni? 8k) szans ?e jego GSy poprostu spadn? przy tym. Nikt nie zaryzykuje 30 - 40 GSów na taki bunkier na moonie!!

Dobry bunkier, jest to przewaga LL i wyrzutni. G3owna flota + Twoje GSy s? cie?kimi dzia3ami, reszta jest miesem armatnim. Czyli w przypadku 3?czonej obrony na moonie, wystarczy, ?e przylec? zaprzyja1nione OW i kr?zowniki by pokonaa wiekszo?a przeciwników. Wystarczy tylko dobrze zbudowaa swój bunkier.

Na bunkry doskona3e s? rakiety miedzy-planetarne. Bunkruj?c sie na planecie, jeste?my skazani na budowe coraz to wiekszej liczby anty rakiet. To i tak w ostateczno?ci mo?e to nie starczya. W przypadku bunkra na moonie, nie mamy tego problemu!!

Podsumowuj?c - bunkier na moonie jest to doskona3y pomys3. Budowa jego, trwa d3u?ej, lecz w ostateczno?ci zyskujemy naprawde dobr? ochrone i spokój na d3u?szy czas. L?czenie flot (ACS) tylko i wy3?cznie wzmocni3o si3e takiego bunkra. Mo?na bazowaa na bunkrze, a jednocze?nie robia z niego FSy. Posiadacze bunkra na planecie, w razie gdy znajdzie sie kto? silniejszy w okolicy, musieli z niego rezygnowaa i przesiadaa sie to i tak na pustego moona. Tutaj nie musimy z niczego rezygnowaa, a nawet mamy mo?liwo?a podpuszczaa przeciwnika by w ostateczno?ci zorganizowaa 3adn? 3?czon? obrone.

Buduje sie go d3u?ej, ale jest naprawde bardzo pote?ny. Po3?czenie moona czyli - nie mo?lwio?a falangowania, nie mo?na go zbombardowaa przez RMP, mo?liwo?a robienia z niego normalnych nie do wykrycia FSów i dodatkowo bunkra czyli - nikt tak poprsotu Ciebie nie zaatakuje, ma3o kto jest w stanie Ciebie zniszczya = ma3e prawdopodobientwo tego, ochrona surowców, bezstresowe granie!!
Bunkier taki musi te? ochraniaa surowce, gdy flota jest na FSie. Oprócz LL i wyrzutni musz? bya zbudowane plazmy. Niestety plazmy wymagaj? 8 poziom stoczni. Najlepiej jest, tu? przed budow? pierwszych poziomów falangi zbudowaa maksymalny poziom stoczni. Zbudowaa 50 - 100 plazm. Potem mo?na stocznie skasowaa i powolutku dobudowywaa LL i wyrzutnie. Dobr? jednostk? obronn? jest jeszcze dzia3o gaussa. Jednym strza3em rozwala sonde, LMa, CMa, MT, DT, recykler, kr??ownik.

Oczywi?cie konieczno?a trzymania stoczni na moonie na pewno ogranicza go. Na szcze?cie buduj?c cie?kie dziala na pocz?tku, a potem kasuj?c stocznie mo?na pogodzia jedno z drugim. W przysz3o?ci, gdy bedzie nas staa na wy?sze poziomy stoczni orbitalnej nie bedzie problemu trzymaa jednego i drugiego. Zreszt? falange buduje sie do max 6, mo?e 7 poziomu. Czyli do spokojnej dobudowy LL i wyrzutni starczy 4, 5 poziom stoczni orbitalnej i 7 stacji ksie?ycowej.


http://www.buterux.info/tmp/admin.jpg

Offline

 

#3 2007-06-03 09:12:00

fanatic1988

Gość

Re: Mam tu Mały poradnik do ogame

boże czesiek po co ty to piszesz juz widze ze sa tu glupoty, na lab 12 nie tyle surowy nanity tez nie tyle, nie psiz takich rzeczy Boshe

 

#4 2007-06-03 17:15:00

mitax

Kandydat http://pun.pl/rangi/BarRanks/Red/rank1.gif

3066802
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2007-05-19
Posty: 40
Punktów :   

Re: Mam tu Mały poradnik do ogame

to tylko liczby fanatic, sens się liczy a on został zachowany w 100%. W obliczeniach zawsze można sie trochę trzepnąć, ale idea takiego wyliczania jest wspaniała.
Popieram


"Piniondze to nie wszystko, ale wszystko bez piniendzy to ..."

Offline

 

#5 2007-06-04 08:04:09

fanatic1988

Gość

Re: Mam tu Mały poradnik do ogame

spoko no ale niech będą zachowane proporcje

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
hotele zamość, tanie noclegi zamość pomoc drogowa warszawa